https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. október 21., kedd

Almás pite rizslisztből


Ezt a receptet egy nagyon kedves dietetikustól kaptam, még diétánk kezdetén. 

Hozzávalók:

30 dkg rizsliszt (1/3 részét helyettesíthetjük Haas keményítővel)
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája 

A hozzávalókat összegyúrjuk, és hideg helyen pihentetjük.
Kb. 5 Idared almából fahéjjal, cukorral tölteléket készítünk. a levét kinyomkodjuk.
Zsírozott, lisztezett kis körformát kibélelünk a tészta 2/3 részével. Megszórjuk gm. morzsával vagy darált dióval. Rátesszük a tölteléket, a maradék tésztából rácsot készítünk a tetejére. tojással megkenjük. Közepes hőfokon sütjük.

Almás pite

Az én verzióm:

25 dkg rizslist + 5 dkg burgonyakeményítő
12 dkg Liga margarin + 8 dkg sertészsír
10 dkg darált xilit
1 tojásárgája.
A reszelt almához fahéjat, xilitet és mazsolát tettem. A tésztát és az alma tetejét darált dióval szórtam meg. A rácsot a megmaradt tojásfehérjével kentem meg. Mivel ez esetben nagyobb (26 cm átmérőjű) formában sütöttem, elbírt volna több almát is.



Ez a pite még nyáron készült cseresznyével, az eredeti recept alapján.

Cseresznyés pite

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése