https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. június 7., szombat

Sajtos, fokhagymás csiga



A recept eredetileg egy pogácsa receptje, de ihletet kaptam Dóri kreatív ötleteit látva. Ő már többféle formában, sós és édes változatban is elkészítette. 

Hozzávalók:

25 dkg túró
30 dkg rizsliszt
12,5 dkg margarin
1 csomag sütőpor
1 tojás
1 evőkanál tejföl
só 



Mindezt alaposan összegyúrjuk. Mivel egy kanál tejföl is kell a tésztához, a maradék tejfölbe elkevertem egy gerezd összenyomott fokhagymát. Kinyújtottam a tésztát, megkentem a fokhagymás tejföllel, megszórtam reszelt eidami sajttal, s a szilikon nyújtólap segítségével feltekertem. Jó ujjnyi szeletekre vágtam, az így kapott csigákat kicsit meglapítgattam, formásabbra igazítgattam egy kés segítségével. Majd tojássárgájával megkentem és szezámmaggal megszórtam, 175 fokon készre sütöttem.


Nagyon finom, pihe-puha, ízletes sütemény lett belőle. Nem csak lisztérzékeny kisfiamnak ízlett, hanem mindenkinek, aki megkóstolta. Nagyon jó kis alaptészta, készül még belőle más is nálunk, ebben biztos vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése